Tuesday, November 10, 2009

true story behind the dilemma

Last Wednesday,I was in the middle of meeting when somebody from HR called my hp.

"Hello, Nur Sakinah..congratulations bla..bla..u've been offered...bla..bla..position @ Innovation Centre R&D...blaa...bla...but u need to get approval from ur current boss..blaa..blaa.."

I was stunt, Owh, I got the job? I almost forgot about the application, about the interview..i never thought about it much pun..(and tidak menaruh harapan tinggi walaupun jauh di sudut hati dapat merasakan yg interviewer tu mcm impressed tgk aku,haha)

Suddenly i got the good news. At that moment, i was emotionless..xde la rasa happy giler..and xde pulak rasa excited mcm nak terbang kejadah semua..sbb tgh meeting kan..kepala tgh pikir byk pasal operational matters jer. tapi bila dah continue meeting, rasa cam xleh focus plak.
macmana ni? nk accept ke? nak blah ke? mcmana dgn boss? will they let me go easily?(cheh perasan la pulak, mcm la aku nih valuable sgt utk company nihs..huhu)

lepas hbis meeting, kepala hotak berputar ligat balik. I keep on thinking and thinking about it. Part of me saying, i should take the offer. The other part says..i shouldnt be selfish to leave the company in this critical situation.

When i go deeper, i start to find the final answer. Yes, i want to go. Peluang x selalu dtg bergolek. Can u imagine, this is the first interview i attended after nearly 7 years of working, and i was very2 lucky that i actually got it? And ive been working in the same environment all this while, dgn penuh kesetiaan dan kededikasian (erk, bahasa mana aku amik nih),so x salah kan kalau nk tukar angin?

Tapi, masalah terbesar sekarang ialah approval/release from my current boss. disebabkan ini melibatkan internal transfer..so, boss kena release dulu baru diorg akan bg offer letter. Camno nak buek nihs? Pagi tadi dah jupe boss 2nd, her answer is simple...
"for me, i will say NO..simply because...bla..bla..u org lama..bla..bla..we need u..bla..bla.." (xde la simple mana sbb she's from melaka,so org melaka kalau dah start ckp susah nk berenti..ops..hehe)

tu belum jupe boss lagi sorg..xtau la aper dia akn ckp pulak. Sbb he's just take over the company (coz our GM is retiring very2 soon)..so dia pun xde experience lama sgt dgn aku kan..so mungkin dia akan let go kot? xtau la..susah nk jangka..

so for now, this is still pending..i havent give any answer to the other party yet..mungkin isnin depan nk kena jupe boss lagi sorg kot..what ever happens pon, the decision is still in my hands..
i have the rights to decide whats the best for my future. As far as i concern, my hubby supports me in any ways..

so just wait and see lah yer apa yg akan berlaku nnt..dah malas nk menaip panjang2..

(huh,konon2 nk tulis fully in English..xtercapai dek akalku la pulak..malas nk pikir ayat, nak kena bukak dictionary plak lagi..tapi kena practice lebih ni..sbb my boss-to-be ialah minah saleh..huhu)

No comments:

Post a Comment