Saturday, November 21, 2009

untitled

Hmm..

I just read few of my friends' blogs. They are really talented story-teller..How come they get ideas on what to write huh? Some of them updates their blog DAILY..and their stories are so IMPRESSIVE. They can tell stories about almost everything, from their daily routine, their feelings of the day, their toughts about some issues, and blaa...bla..bla..no matter what are the circumstances, they will continue writing.

As for me...humm..rasa di hati mmg nk tulis byk2, tapi masa xde..kalau ader masa pun..idea yg xde..so camne?

Tadi baru lepas curi2 baca blog kawan kepada kawan..sgt kagum membaca kisah dia sbg seorg isteri dan ibu kepada 2 org anak lelaki. Dah la weekends wifey..hubby keje jauh, so weekend je baru balik, so sepanjang weekdays dia yg menguruskan keperluan diri dan anak2nya yg berdua itu. Dgn keje lagi, pastu xde maid, nk kena hanta anak gi nurseri,pastu gi keje,pastu balik nk kena amik anak lagi..and so on..hmm terpikir jugak kalu aku kat tempat dia, can i survive?

Selama ni aku terlalu bergantung kpd hubby..wpun aku bekerja, boleh drive sendiri, tapi kalu anak demam aku tetap nk tunggu hubby aku jugak,so gi bwk anak klinik sama2..sbb rasa mcm sedih nyer bwk anak sorg2 gi klinik..lagi2 dlm keadaan emosi agak x menentu skang..lagi la x sanggup..so, kisah si ibu tadi boleh aku jadikan pengajaran la..jadi seorag mommy nih mmg kena tough..kena sabar..kena blaja independant jgn nk harap hubby je 24 jam. Kalu dpt hubby yg mmg caring alhamdulillah..tapi manusia mana ada yg sempurna kan? x sume pompuan dlm dunia ni yg bertuah dpt suami yg sgt ringan tgn utk menolong wife dia dan sgt prihatin terhadap kebajikan anak bini. Tapi alhamdulillah la, wpun hubby aku x perfect, tapi dia tetap yg terbaik utk aku skang ni..kalu anak demam dia x penah fail utk tolong aku jaga anak, bwk gi klinik,pastu layan plak karenah aku yg ntah haper2 skang nih..huhu

pastu baca plak blog seorg lagi ni..rasa mcm baca fairy tale plak..semua perfect dlm kehidupan dia..anak org kaya, kawin pun dgn anak org kaya..dikurniakan seorg anak yg comel dan cerdas..rumah besar..ader kerjaya yg bagus..suami pun kerja bagus..bleh melancong ke oversea anytime yg dia nak..semua benda yg tersarung kat bdn dia sumer branded things..semua yg dia cerita dlm blog dia happy2 belaka..indah2 belaka..sampai aku baca pun mcm terbuai2..alhamdulillah, dah rezeki dia kan..dlm hati tu ader la jugak terdetik "alahaii bertuahnya dia.." and ader la rasa jeles sket..tapi kita sepatutnya bersyukur dgn apa yg kita ada skang ni..mungkin itu dah mmg lifestyle dia, and mungkin itu mmg cara dia ceritakan yg best2 belaka dlm hidup dia..yelah ada org x suka cerita benda2 xbest kat public, biar dia simpan sendiri jer.

Tapi ader jugak jenis org yg cerita hebat2 belaka pasal diri dia dgn niat untuk menunjuk2..bukan niat nk mengata tapi realitinya mmg wujud org yg mcm ni..astaghfirullahalazim..siapalah aku utk judge org..aku sendiri pun insan yg langsung x sempurna serba serbinya..tapi utk org mcm aku, xde benda pun yg aku nk menunjuk..aku bukan anak org kaya pun..and aku bukan kawen dgn anak org kaya..hidup aku dr dulu sampai skang sederhana..tapi alhamdulillah semakin baik, dan aku bersyukur sekurang2 nya aku mempunyai keluarga yg sempurna kat mata aku,kerjaya yg baik, sesekali mmg ader badai melanda dlm kehidupan aku, tapi alhamdulillah setakat ni aku dpt mengharunginya dgn baik..

Hmm..sudah keputusan idea utk menulis wpun rasa mcm byk nk tulis kat sini.

xpelah, maybe next entry

daa..

No comments:

Post a Comment